gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Statistik.

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Statistik.
Date: Sun, 23 Jun 2002 11:07:47 +0200

On Sun, 23 Jun 2002, Aron Boström wrote:

> Bugg och bugg... :-)
> Ja, om UA innehåller "IE" så räknas det som en MSIE. Kanske en stor
> nackdel...

Man kanske får lägga MSIE-kollarna längre ner i kedjan och se om t ex
PDA-avdelningen hittar rätt först?

> Vad sägs om en kategori i webbläsare:
> PDA/Mobiltelefon
> och en likadan i OS.
> Där AvantGo och Siemenstelefoner kategoriseras in under?

Låter rätt. Så får vi ju se vilka det blir sen, det finns ju lite
olika modeller. Fler lär väl också dyka om om Jörgen bygger
WAP-funktionalitet.

> Det har kommit nya okategoriserade webbläsare.
> Java1.3.1
> libwww-perl/5.52 FP/4.0
> libwww-perl/5.52 FP/4.0
> Plucker/Py-1.0
> Plucker/Py-1.0
>
> För att citera första träffen på Google, sökord "Plucker":
> Plucker - The only way to carry the web in your pocket
>  ... Plucker is an offline HTML viewer for PalmOS devices
>
> Den borde också kunna placeras i PDA/Mobiltelefoner-kategorin?

Absolut. Jag tror att jag skrivit om Plucker på Gnuheter, den är rätt
trevlig.

> libwww-perl är ett bibliotek för programering med WWW i perl. Den används av
> ett tiotal robotar och spindlar, 2 webbläsare (en Offline och en online) och
> en WAP-läsare.
>
> libwww-perl/5.52 FP/4.0 kunde jag inte hitta vad FP var för någon produkt.
> Antingen kan man kategorisera det som en ny kategori "libwww-perl-baserade
> program" eller under "bots".
> Vad tycker ni?

Det är nog bara något script som lägger till det i sin agent-sträng,
tror inte vi ska bry oss om alla dessa varianter. Bots är nog mer rätt.

Ska jag lägga upp en ny version under dagen?

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-709580442