Re: [Gnuheter-dev] Statistik.

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Statistik.
Date: Sun, 23 Jun 2002 12:10:32 +0200

Søndag den 23. juni 2002 11:37 skrev Patrik Wallstrom:

> Har reagerat varje gång på Søndag nu :)

Reagerade du inte på Lørdag igår?
och punkten efter 23?

Det är pga av mina språkinställningar på datorn. Det blev för kladdigt att ha
flera språk parrallellt som kunde blandas lite hej vilt, och eftersom danska
fanns som alternativ i SuSE, men inte svenska...

> Det kör nu.

Jag funderar på att utöka hittandet v spindlar en hel del.
På http://www.robotstxt.org/wc/active.html finns 300 spindlar. Med UA-strängar
och på vissa info om OS.
Det skulle nog blivit minst 150 rader extra på robotarna, och 50 rader på OS.
Men statistiken skulle blivit bättre. Är det värt det?
Det hade i så fall nog varit bäst att ha en tabell i databasen:
med fälten 'var' och 'UA'
Och sen ha en slinga som går igenom varje var och UA och går igenom varje
förekommst av UA i $UA. Närt den hittat förekomst bryter den sig ur slingan
med return $var;
Det skulle blivit betydligt färre rader och kanske enklare att hålla reda på.
Men mer databasjobb...

Är det något jag ska försöka fixa?

--
.Aron
"Sorry if I left out the letter 'A' in some words. My Keyboard is broken, and