gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Statistik.

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Statistik.
Date: Sun, 23 Jun 2002 13:05:24 +0200

Søndag den 23. juni 2002 12:36 skrev Patrik Wallstrom:

> Jo.

> Huga.
>
> export LC_ALL='sv_SE.ISO-8859-1'
> export LC_CTYPE='sv_SE'
> export LESSCHARSET='latin1'
> export LANG='sv'

Jo, och sen installerade man ursprungligen på danska och vissa program är inte
översatta till nordiska.
Då får man en salig blandning v svenska engelska och danska.
Bättre med danska än engelska, men jag funedrar på att byta helt till engelska
eftersom man då slipper problem med att dokumentation ocg gränsnitt är på
olika språk...

> [...]
>
> När jag gick igenom en större sajt efter spindlar för en tid sedan så
> var det dessa som gällde:
>
> if
> (!ereg("inktomi.com|googlebot.com|digital-integrity.com|DaviesBot|FAST-WebC
>rawler|Scooter|Mercator|LinkWalker|Lycos_Spider|WISEnutbot.com|ArchitextSpid
>er|ia_archiver|PolyBot|Gulliver|EZResult|WebCraft|address@hidden",@$HT
>TP_USER_AGENT)) {
>
> Det kanske blivit fler nu.

> Mer databasjobb gillas inte, det är mycket som det är. Det är också
> något jag håller på att försöka optimera bort.

Då fixar jag det på annat sätt. De flesta av de robotarna jag hittade innehöll
"bot", "spider" eller liknande, så det blir inte så många poster som jag
trodde. :-)

Jag ska ta en titt på det.
Har jag stavat emacs fel? Ooops...
--
.Aron
"Sorry if I left out the letter 'A' in some words. My Keyboard is broken, and