Re: [Gnuheter-dev] Statistik.

From: Jorgen Cederlof
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Statistik.
Date: Sun, 23 Jun 2002 09:50:11 +0200

On Sat, Jun 22, 2002 at 22:28:52 +0200, Aron Boström wrote:
> AvantGo har väl någonting med PDA-er att göra?
> Ska vi kategorisera det och i så fall hur?
>
> (AvantGo är den enda posten i others.txt hittills)

Aha, en till bugg:

  Du använder webbläsare 'MSIE' på operativsystemet 'Övriga' med
  användaridentifieringen 'SIE-ME45/21 UP.Browser/5.0.2.1.103 (GUI)
  UP.Link/4.2.3.3 (Google WAP Proxy/1.0)'.

Det tar jag som en förolämpning. :) Min Siemens-telefon är bannemig
ingen microsoftprodukt. Det verkar som om counter_lib.php klassar allt
som innehåller `IE' (t.ex. SIE-ME45) som microsoft:

Rätt klassificering borde istället vara webbläsare 'UP.Browser' och
operativsystem "Siemens-telefon". Fast en kategori för varje
telefonmärke kanske blir för mycket? Jag tycker å andra sidan att det
är betydligt trevligare att ha så detaljerad statistik som
möjligt. Därför tycker jag även att AvantGo borde klassificeras som
webbläsare 'AvantGo' och OS 'PDA'. Möjligtvis kan man dessutom ha en
mindre detaljerad sammanfattningsstatistik där man klumpar ihop
t.ex. alla mobiltelefoner, alla BSD-smaker, alla Linuxdistributioner,
alla sökmotorer osv.

       Jörgen