www-tr-comm

Re: [www-tr-comm] Tux Paint çevirisi talebi

From: The FLOSS Information
Subject: Re: [www-tr-comm] Tux Paint çevirisi talebi
Date: Tue, 27 Apr 2021 11:06:02 +0300

Tue, 27 Apr 2021 08:13:53 +0200 (CEST) tarihinde
"T. E. Kalayci via www-tr-comm" <www-tr-comm@gnu.org> yazdı:

> Merhaba Mert,
>
> Çevirileri normalde bizim www-tr deposuna da gönderiyoruz:
> https://savannah.gnu.org/git/?group=www-tr
>
> Dikkatini çekmek istediğim nokta lisansla ilgili. Çevirilerimiz
> gnu.org'ta da yayınlanacağı için onların lisansıyla uyumlu bir lisans
> seçimi yapılması gerekebilir. Genellikle özgün metinle aynı lisansı
> kullanıyoruz, bu da çoğu yazı için Creative Commons
> Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası  (CC BY-ND 4.0):
> https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.tr
>
> Bildiğim kadarıyla tercih ettiğin BSD 3 Clause lisansı da daha çok
> [...]

Bildiğim ölçüde CC BY-ND 4.0 lisansı da copyleft bir lisans değil zira
SA (ShareAlike) bölümü yok. Ek olarak bu lisansın, metnin
değiştirilmemesini gerektirdiğini düşünüyorum. GNU FDL, metnin
değiştirilmesi için izin veriyorsa yine sıkıntılı olabilir zira şu anki
kullanılan, söz konusu lisansta ND (NoDerivatives) bölümü var.
BSD-3-Clause'ın da olağan koşullarda yazılımı veya belki metni de
değiştirme izni verdiğini sanıyorum. Bence adım atmadan önce bilen
birisine danışmakta yarar var.

Dipnot: Hukukçu değilim.