[Gnuheter-dev] Generisk stavningskontroll.

From: Lars-Erik Stenholm
Subject: [Gnuheter-dev] Generisk stavningskontroll.
Date: 19 Aug 2002 00:43:16 +0200

Hej!

Eftersom gnuheter är nere passade jag på att testa om man kunde skapa en
generisk "stavningskontroll".

Finns nu att prova på: http://mumin.vadvardet.nu/

Ni kan testa med användaren "kaka" med lösen "kaka" eller skapa
en egen användare.

Jag har bara aktiverat den för dagboken diary.php.

Utöver att markera felstavningar med stylen "speling" från main.css
(glöm Netscape 4.x t.v mao) lägger den också ut stavnings-förslag i
title-attributet för en span-tag och syns då som tooltip (testat med
Opera, Galeon och Mozilla).

Kan detta vara intressant att köra i "produktion"?

//Lasse

P.s Det är aspell som är backend. D.s