Re: [elmo-users]charset

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users]charset
Date: Wed, 18 Jun 2003 22:15:40 +0200

Krzysztof Gibas napisał:

> No można ze zmiennej $ENV{LANG}, jeżeli istnieje wyciągać. U mnie to wygląda
> tak 'pl_PL.ISO8859-2', i teraz pytanie czy wyciągac tylko 'pl_PL' czy
> 'ISO8859-2' i
> obrabiać do postaci 'iso-8859-2' ?

U mnie:
  $ echo $LANG
  pl_PL
  $ grep pl_PL /etc/locale.alias
  polish          pl_PL.ISO-8859-2
  $ grep '^[a-z]' /etc/locale.gen
  pl_PL ISO-8859-2

Zgodnie z RFC1521 dopuszczalne wartości dla charset to US-ASCII oraz
ISO-8859-X, więc musi być myślnik, ale w emailach wielkość liter nie
ma znaczenia.

Próbuj to wyciągać na różne sposoby dopóki się nie uda czegoś
znaleźć.  Jak LANG na ISOcośtam, to starać się przerobić, jak nie to
znaleźć LANG w /etc/locale.cośtam itd, itp.

A jak sprawa locale wygląda w PLD?

> a jeżeli nie ma to byłby domyślny 'us-ascii' podstawiany.

Najlepiej poinformować użytkownika, że nie udało się ustalić charsetu
i w związku z tym nie będzie wpisany żaden (a Elmo domyślnie wpisuje
us-ascii).

Tak mi się wydaje.