Re: [elmo-users]charset

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users]charset
Date: Wed, 18 Jun 2003 23:01:50 +0200

Artur Skura napisał:

> I w ogóle fajnie byłaby precedencja jak w muttcie: przy
> set send_charset="us-ascii:iso-8859-2:utf-8" jeśli nie ma pliterek
> wysyła w us-ascii, co jest o tyle fajne że przy kodowaniu
> w iso niektórzy angole dostają dziwne komunikaty w outlooku że
> np. wiadomość zawiera jakieś znaki i może nie być prawidłowo
> odczytana czy chcesz kontynuować młotek czeka. Konfundujące.

Problem polega na tym, że trzeba będzie w tej sytuacji przelecieć całą
wiadomość w poszukiwaniu ósmego bitu.  No trudno.

Z drugiej strony to ludzie strasznie się męczą z tym outlookiem.  U
mnie na konsoli wyświetlają się poprawnie znaki ze wszystkich
kodowań.  Emcek wyświetla poprawnie wszystkie ramki. Polskie literki
widać.  Jak dostaję maile po niemiecku to też mam wszystkie umlauty
i szarfesesesy.  Jednym słowem konsola rulez!  I to wszystko w osmiu
bitach...

> Utf nie wiem na ile jest przydatny przy wysyłaniu, przy odczytywaniu
> jednak czasem się przydaje.

Wiem coś o tym.  Mam gdzieś materiały na ten temat.  Zaraz dodam do
TODO, żeby nie zapomnieć.

> No ale do rzeczy. Pomyślałem sobie, że może by pójść za ciosem
> i dodać domyślne wartości do wszystkiego. W tej chwili elmo bez
> .elmorc jest bezużyteczne, a mogłoby nie być. Oczywiście zawsze jest
> niebezpieczeńśtwo że przez to user zignoruje elmoconf.pl a potem
> będzie narzekał, ale chyba mimo wszystko warto.

Elmo bez .elmorc nie jest bezużyteczne, jest tylko pozbawione 90%
swojej funkcjonalności.  Ale to nie zmienia faktu, że bez definicji
skrzynki nie ma o czym rozmawiać.  A skrzynka musi istnieć.  Bo tutaj
właśnie tkwi siła programu.

Teoretycznie można skompilować Elmo jeśli w systemie nie ma funkcji
scandir (udało mi się na Solarisie, ale przy uruchomieniu jest
segfault, tzn. błąd szyny).  Można sobie skompilować Elmo bez obsługi
maildira (configure --disable-maildir), ale jaki to ma sens?

> From: z gecos, localhost jako smarthost itd. - gdzie się da jakaś
> domyślna wartość. Większości ludzi pewnie to nie zadowoli, ale
> dla sporej części może być przydatne. Mnie nia przykład się przyda.

Można tak zrobić, chociaż wydaje mi się, że lepiej jest ustawiać takie
defaulty przy pomocy elmoconfa.