[elmo-users] RE-RE-addrbook-bledzik

From: Szymon Blawat
Subject: [elmo-users] RE-RE-addrbook-bledzik
Date: Sat, 17 May 2003 08:43:18 +0200

Witam.

B³êdzik.

W swoim poprzednim li¶cie napisa³e¶:

> E072?

Mia³em na my¶li elmo, wersja 0.72 .

> Dwie ostatnie linie?  To znaczy statusbar i echo area?  Muszê to
> sprawdziæ.

To co napisa³em wynika z obserwacji; obawiam siê ¿e gdybym
spróbowa³ obejrzeæ kod zmarnowa³bym tylko czas. Kiedy w trybie
przegl±dania listu trzymam pg-up ,,mrygaj±'' tak¿e st.bar i
e.area . Nie s±dzê by wynika³o to z tego ¿e mam matrox_fb miast
zwyk³ej konsoli (nawet sobie tego nie potrafiê wyobraziæ).

> Tak.  No w³a¶nie.  Zastanawia³em siê jak to powinno wygl±daæ i
> wydawa³o mi siê, ¿e w³a¶nie tak.  Ale mo¿na to zmieniæ.  To akurat nie
> jest ¿aden problem.

Z programów które u¿ywam tylko vim robi to tak jak elmo. Emacs
czy np. less, man, itp. nie. W zasadzie szkoda elektronów na
omawianie takich drobiazgów.

ADDRESSBOOOK

> A to bardzo ciekawe.  Ale mam lepszy pomys³.  Mo¿na by zrobiæ tak±
> opcjê konfiguracyjn±, ¿eby elmo ³±czy³o siê bezpo¶rednio z serwerem
> odbiorcy.  Odszuka³oby sobie rekord MX serwera i po³±czy³oby siê z
> nim?

Dobry pomys³.

> No bo ja Ty w tej chwili decydujesz z jakim serwerem siê
> po³±czyæ, ¿eby wys³aæ maila?

W miarê czêsto korespondujê z ok. 5 osobami i po prostu wiem jaki
serwer smtp wpisaæ w konkretnym przypadku. Przyznam siê ¿e
wysy³aj±c posty na t± listê ³±czy³em siê przez ssh z
rudym i wysy³a³em z choinki. Dzi¶ dla odmiany:
cat lisst | ssh address@hidden \
'mail -s RE-RE-addrbook-bledzik address@hidden -'

> Nawiasem mówi±c masz strasznie skonfigurowany serwer skoro nie
> przyjmuje relaya z loopbacka.  Chocia¿ w Twoim przypadku wystarczy³aby
> zapewne obs³uga sendmaila.

Nawet nie sprawdza³em czy mnie admin nie nabra³. Kiedy¶
dawno-dawno temu by³o normalnie. Nie korzysta³em z rudego jakie¶
2 lata i (potem) napisa³em list do admina co mam wpisaæ w pinie
(tam zdaje siê by³a taka opcja ,,relay serwer''), ewentualnie co
mam zrobiæ ¿eby zrzucaæ pocztê przez rudego. Dosta³em odpowied¼
¿e (ju¿) nie ma takiej mo¿liwo¶ci.

                                        SSBM