Re: [elmo-users] core

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] core
Date: Fri, 16 May 2003 18:38:53 +0200

W swoim poprzednim liście napisałeś:

> dzień dobry,

Dzień dobry.

> jestem nowy na tej liście i chciałbym się przywitać.

Jestem stary na tej liście.  Witamy z otwartymi rękoma: chlebem i solą.

> A więc, nie mam pliku konfiguracyjnego, książki adresowej, ani skrzynki
> pocztowej w /var/spool/mail/gibas. Włączam elmo, chwilke trwa zanim się
> uruchomi, następnie naciskam enter i dostaje coredump.

Co prawda elmo nie szuka skrzynki w /var/spool/mail, ale rozumiem na
czym polega problem.  Już go znalazłem i za chwilkę poprawka będzie na
cvsie.

> (gdb) bt
> #0  0x08055338 in generate_header (index=0) at mailreader.c:109
> #1  0x0805560f in set_mail_lines (mime_index=-1) at mailreader.c:164
> #2  0x0805593c in mailreader_init () at mailreader.c:299
> #3  0x080606a3 in execute (exec=0x8067ab0) at exec.c:95
> #4  0x08051eea in cmd_read_loop () at cmd.c:358
> #5  0x0804fa8c in main (argc=1, argv=0xbffff544) at elmo.c:251
> #6  0x400e9bb4 in __libc_start_main () from /lib/libc.so.6
> (gdb)

Bardzo pomocne!  Jeśli mogę zwrócić uwagę, to jest to właśnie pierwsza
rzecz, jaką robię, kiedy elmo wysypie się na moim komputerze.  Taki
krótki listing sprawia, że lokalizacja problemu jest dużo szybsza.
Innym dobrym pomysłem jest wysłanie tego, co wygeneruje strace albo
valgrind.

> czy zgłaszać w przyszłości tego typu błędy?

Oczywiście.