Re: [elmo-users] podzia� �r�de�

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] podzia³ ¼róde³
Date: Mon, 05 May 2003 23:29:53 +0200

W swoim poprzednim liście napisałeś:

> Och masz rację, ale takie choć kilka słów przed daną funkcją
> co ona robi...

Mam takie silne postanowienie, że od jutra będę tak robił i... nie
zmieniam postanowień :)

> O, o. Pomyśl, że są też zdolni inaczej, jak np. ja.
> Typow przykłąd: widzę _jak_ funkcja robi to co robi, po nazwach
> domyślam się też _co_ robi (czy też może w jakim celu), ale czasem
> nie jest to aż-tak-oczywiste-jak-by-być-mogło.

To nie zupełnie mi o to chodzi.  Słowny opis działania funkcji jest na
ogół wyposażony w tą całą redundancję związaną z językiem naturalnym,
a bardzo często nie opisuje istotnych rzeczy.  Czytasz sobie taki opis
i nawet nie wiesz, że części rzeczy (np. pewnych niejawnych założeń)
się domyślasz, albo sobie automatycznie dorabiasz pewną wiedzę na
temat działania (bo tak działa ludzki mózg).  Jeśli jednak zajrzysz do
kodu funkcji, to jest on pozbawiony tej redundancji, a zawiera
wszystkie informacje, które chciałbyś mieć na temat tej funkcji.
Czasami odzysk tych informacji może trochę trwać, ale tak to w życiu
jest: albo rybki, albo akwarium.

rzyjontko         <rzyj # plusnet () pl>
http://www.student.ii.uni.wroc.pl/~rzyj/