Re: [elmo-users] podzia� �r�de�

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] podzia³ ¼róde³
Date: Mon, 05 May 2003 21:19:15 +0200

W swoim poprzednim liście napisałeś:

> http://arturs.iidea.pl/zile-1.7-a6.tar.gz

Czy jest taki serwer w sieci, na którym nie masz swojego katalogu?

> ładnie autor zrobił jedną rzecz: przeniósł wszystkie
> funkcje pomocnicze (obsługa stringów, haszy itp) do
> /lib i dopisał many. Wygląda bardzo estetycznie :)

Jeśli chodzi o przenoszenie do /lib to osobiście jestem przeciwny.
Pamiętam jak pisałem kompilator dla Argante i tam właśnie takie coś
zrobiłem.  Przede wszystkim trzeba się liczyć z tym, że takiej
biblioteki i tak nie umieści się w systemie, bo po co.  Więc robi się
jakieś noinst_lib i noinst_header (albo coś w ten deseń) i potem są
tylko problemy przy kompilacji, bo make musi skakać po katalogach.
Poza tym ma się wtedy tendencję do umieszczania wszystkiego w źródłach
zamiast w bibliotece.  Oczywiście ma to na pewno jakieś swoje zalety,
ale jest niewygodne.  A stosowanie niewygodnych rozwiązań w celu
narzucenia pewnej struktury naogół kończy się efektem odwrotnym do
zamierzonego.  Ja potrafię narzucić sobie rygor pisania strukturalnie
i proceduralnie (a czasem nawet obiektowo) bez dodatkowych zabiegów.

A brak dokumentacji?  Good hackers don't write good documentation :)
Ale staram się.  Wiem, że powinienem się starać bardziej, ale na
bardziej brakuje czasu.  To wszystko dlatego, że pisanie dokumentacji
wydaje się marnowaniem czasu.  Przecież zamiast dokumentacji lepiej
jest napisać jeszcze jeden fajny kawałek kodu :)  Inną przyczyną dla
której ciężko jest się zmusić do napisania dokumentacji jest fakt, że
ja z niej korzystać nie będę.  Wolę zajrzeć do kodu funkcji, żeby
zobaczyć jak działa.  I dotyczy to nie tylko tego co napisałem, ale
jest to taka generalna zasada.  Jak poprawiałem libtrasha, to nawet
nie zerknÄ…Å‚em na jedno zdanie w (bardzo bogatych) komentarzach.

Many do funkcji wewnętrznych to może lekka przesada, ale dokumentacja
powinna być.  Będę się starał umieszczać kolejne moduły (nad którymi
praca jest już albo skończona, albo prawie skończona) do texinfo.  Z
tego można potem wygenerować htmla i np. umieścić na stronie.