ser-main

RE: [SER-main] czy SER jest OK?

From: Kacper Kruszewski
Subject: RE: [SER-main] czy SER jest OK?
Date: Tue, 3 Dec 2002 08:02:04 +0100

witam.

> Chyba masz rację. Przyjrzę się im dzisiaj. Maksa typy już
> znam, jakie są
> Twoje?

no to postaram sie tez pod takim kontem temu prxzyjrzec...
wiesz, inaczej jest jak czyta sie "Introduction" zeby
wiedziec ze to jest to czego szukam a nie program do
horoskopow [;)], a inaczej jest jak mam wybrac swoj typ...

poszukam, ale sadze ze trzeba poprostu wybrac kilka nakbardziej
dojrzalych produktow i wtedy przeanalizowac dokladniej ich budowe.

> Jak dla mnie powinien:
>
> * mieć czysty kod
> * nie wymagać godzin konfiguracji
> * mieć w miarę modularną budowę i jak najmniej rzeczy na sztywno

i do agree.

> Możemy faktycznie po prostu spolonizować któryś z istniejących.
> A potem zastanowić się nad dodawaniem nowych ficzerów, wspólnie
> z autorami. Mnie na razie wystarczy samo przeglądanie ocen
> przez rodziców (i ich dodawanie przez nauczycieli).
> Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy chcieć więcej, bo każdy dodatek
> (np. tematy lekcji) wiąże się z dodatkową robotą dla nauczycieli.

i tak i nie. z tego co mi wiadomo, taki odpowiednio zaawansowany system
po wyrazeniu zgody regionalnego kuratora oswiaty moze byc uzywany
ZAMIAST dziennika papierowego. glowy nie dam, ale chyba tak jest.

warto zrobic wypasione rozwiazanie powielajace funkcjoinalnosc
dziennika, do tego dodac warstwe ochronna (rozumiem prtzez to zarowno
rozwiazanie do duplikacji jak bekapowania calosci, ale rowniez poziomy
dostepu, logowanie w bazie "dzialalnosci" uzyszkodnika, odflagowywanie
a nie usuwanie itd) i ewentualnie rozbudowana czesc raportujaca (cos co
nauczyciele musza teraz sami wyliczac).
dopiero wtedy mozemy myslec o jakis dodatkowych ficzerach...

pzdr,
KK

--

Kacper Kruszewski