gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] API-förändring i teman?

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] API-förändring i teman?
Date: Tue, 17 Dec 2002 22:11:10 +0100 (MET)

Hej, nu släpper det loss!
Tentafri Aron betyder tid för att koda. :-)

Jag undrar om det är ok att jag utökar "API-n" för themes till
function theme_box_...(argument..., int $stil=0)
där $stil är ett heltal.

Det skulle underlätta att till exempel färgkoda olika sorters sidorutor
eller piffa upp saker och ting så allt inte ser så monotont ut.
Ytterligare en möjlighet vore att ha olika färgsättning på artiklar
baserat på ämne.

Ytterligare en sak är att jag vill lägga till en funktion
function theme_simple_box($content, $sort)
som helt enkelt ritar en ruta med ram, utan titerad, enligt $sort.
Exempel på dess användningsområde ligger i admin.php, dendär listen längst
upp på sidan och i stats.php.

Jag har redan liknande system igång på FS. vinster är lättare att skapa
skarpa teman samt lathetsvinster för mig, då jag får enklare när jag
synkar min kod med CVS. :-)
Så vitt jag kan se påverkar det inte Gnuheters nuvarande tema eller
prestanda på något sätt.

Någon som har bra idéer om fler saker jag kan slänga mig över i Gnuheters
kod? Som sagt, tentafrihet skapar kodarhunger! :-)

--
.Aron
Studerande, civ.ing. Info/Com, LTH vid Lunds Universitet