Re: [Gnuheter-dev] API-f örändring i teman?

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] API-f örändring i teman?
Date: Wed, 18 Dec 2002 00:00:39 +0100

On Tue, 17 Dec 2002, Aron Boström wrote:

> Hej, nu släpper det loss!
> Tentafri Aron betyder tid för att koda. :-)
>
> Jag undrar om det är ok att jag utökar "API-n" för themes till
> function theme_box_...(argument..., int $stil=0)
> där $stil är ett heltal.

Det låter helt ok, eller så kan den innehålla en sträng för att kunna
namnge stilen, eller nåt. Just nu är jag trött, så du får förlåta
ifall det är svammel.

> Det skulle underlätta att till exempel färgkoda olika sorters sidorutor
> eller piffa upp saker och ting så allt inte ser så monotont ut.
> Ytterligare en möjlighet vore att ha olika färgsättning på artiklar
> baserat på ämne.

En sak jag har funderat på där är att genre-indela artiklar också,
ifall man inte vill visa allt på t ex förstasidan, utan ha fler olika
kategorier, förutom ämnena. Ha det i åtanke iaf.

> Ytterligare en sak är att jag vill lägga till en funktion
> function theme_simple_box($content, $sort)
> som helt enkelt ritar en ruta med ram, utan titerad, enligt $sort.
> Exempel på dess användningsområde ligger i admin.php, dendär listen längst
> upp på sidan och i stats.php.

Tja, kan ju användas till tabeller överlag. Just nu har jag väl löst
det allra fulaste med nån funktion för header och footer för
respektive php-sida, inte så snyggt, men snyggare än vad det var
innan. Tror jag la nåt halvgenerellt i mainfile.php som gör det.

> Jag har redan liknande system igång på FS. vinster är lättare att skapa
> skarpa teman samt lathetsvinster för mig, då jag får enklare när jag
> synkar min kod med CVS. :-)
> Så vitt jag kan se påverkar det inte Gnuheters nuvarande tema eller
> prestanda på något sätt.

Gör gärna förändringar i Default-tema, och commita ditt eget tema. Det
finns ju kod som gör att användaren kan växla, även om det är avstängt
i user.php för tillfället. Tänker mest på andra som vill ha något att
utgå ifrån.

> Någon som har bra idéer om fler saker jag kan slänga mig över i Gnuheters
> kod? Som sagt, tentafrihet skapar kodarhunger! :-)

Se arkivet med mailkonversationen med Sunnan. :)

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/