Re: [Gnuheter-dev] Vidareutveckling.

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Vidareutveckling.
Date: Sun, 1 Sep 2002 11:25:51 +0200

On Sun, 01 Sep 2002, Ulf Harnhammar wrote:

> Jag tycker också att Någon :-) borde slå ihop mycket av funktionerna runt
> dagböcker, artikelkommentarer och pollkommentarer. Dels finns väldigt
> likartad kod på flera ställen, dels är den koden i behov av
> omskrivning. (Jag upptäckte just en till sak som man inte får göra i
> PHP-Nuke: det går inte att ha citationstecken i ärendefältet på en
> artikelkommentar.)

Innan jag jag upp Gnuheter på Savannah skrev jag faktiskt om
pollcomments.php, så att den bara diffar på de ställen där den riktiga
skillnaden mot comments.php finns. Om man läser diffen så ser man att
det inte skiljer sig så mycket mot att skriva en unifierad
kommentarskod, men det är fortfarande rätt struligt. Jag har haft en
del funderingar på hur det skulle kunna gå till, det enklaste är väl
kanske att slänga in en extra flagga i databasen med information om
vilken kommentarstyp det är.

I övrigt har jag nog fixat comments.php så att den är användbar,
ursprungskoden var horribel.

Citationstecken-buggen finns även i artiklar, det går inte att
redigera en artikel med citationstecken utan att subject
försvinner. Har inte orkat kolla upp det.

Vad gäller planer på wiki borde allt textinnehåll filtreras genom
samma filter, så att det är lätt att slänga på wiki-tolkningen även
där. Idag tror jag inte det finns..?

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733115977