gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] gnuheter config.php docs.php

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] gnuheter config.php docs.php
Date: Sun, 1 Dec 2002 01:03:24 +0100

On Saturday 30 November 2002 22:54, Patrik Wallstrom wrote:

> Tack.
>
> Aron, jag provade att köra mitt SQL-kör på fulla databasen nu, och
> förstasidan går sönder när den försöker hämta antalet kommentarer på
> pollen,
>
> Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL
> result resource in /home/pawal/public_html/release/mainfile.php on
> line 602
>
> Du har ändrat mainfile.php också antar jag?

Ja.

> Jag hittade och fixade.

Jag hittade ett till fel, fixat i CVS.

> Mitt uppdateringsscript verkar fungera fint! Tyvärr verkar inte all
> kod lira riktigt bra längre, har du glömt något mer? När jag
> kommenterar en poll får jag upp något helt annat från artiklarna som
> det ser ut att jag kommenterar.

Ah! Jag hade blandat ihop typ==0 och typ==1.
Så artikelkommentarer visade källan som en undersökningstitel och
undersökningskommentarer visade källan som den artikel som hade sid 1.

Fixat i CVS:
===
Changes by:     Aron Boström <address@hidden>    02/11/30 18:36:18
Modified files:
        .              : comments.php
Log message:
        Fix på ihopblandningen av vad man kommenterar.
CVSWeb URLs:
http://savannah.gnu.org/cgi-bin/viewcvs/gnuheter/gnuheter/comments.php.diff?tr1=1.18&tr2=1.19&r1=text&r2=text
===

Jag har testat installera en gammal gnuheterkopia återigen,
 kommenterade mycket både artikel och kommentar.
Slängde in senaste CVS och konverteringsscriptet.
Allt funkade nästan perfekt.
Rättade 2 buggar. (De ovan)
Commitade.
Allt funkar perfekt.