[Gnuheter-dev] Re: Gnuheter-dev digest, Vol 1 #93 - 17 msgs

From: Mikael Pawlo
Subject: [Gnuheter-dev] Re: Gnuheter-dev digest, Vol 1 #93 - 17 msgs
Date: Mon, 25 Nov 2002 00:21:53 +0100

>From: Patrik Wallstrom <address@hidden>
>Du har inte sett kvaliteten p=E5 majoriteten av bidragen vi f=E5r. Jag
>vill _aldrig_ se dem p=E5 f=F6rstasidan. .)

Precis så är det ju. Kuro5hin har trots att den är engelskspråkig problem
med att få in bra bidrag. Jag har varit med ganska länge där och kraven för
publicering i form av antal röster har sänkts kraftigt.

Ett typiskt nyhetsbidrag ser ut så här före redigering:

"tja pawal och pawlo!
såg en grej
http://www.slashdot.org
 lnuxi i ny verre asså. är den skarp? typ tror det."

Jag tror inte Scoop fungerar för nyhetswebbplatser, åtminstone inte om man
har krav på hyffsad språklig och estetisk kvalitet på bidragen. En
webbplats som Sourze skulle dock kunna köra det - inte för att den inte
kräver kvalitet, utan för att den inte behöver publicera fem nyheter eller
fler per dag.

I övrigt håller jag med Pawal - om någon orkar översätta Scoop så tappar
jag hakan. Det lär dock finnas många användningsområden, även om det kanske
inte är optimalt för Gnuis (nu vet ni vad jag kallar webbplatsen också!).

Vänligen

Mikael

  ICQ:35638414                              mailto:address@hidden
  +46-704-215825                              http://www.pawlo.com/