Re: [Gnuheter-dev] postnuke-moduler

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] postnuke-moduler
Date: Sun, 24 Nov 2002 23:33:18 +0100

On Sun, 24 Nov 2002, Ulf Harnhammar wrote:

> Höll inte Edvina-Olle på med att porta någon wiki till Gnuheter?

Jo, PHP-Wiki,
http://phpwiki.sourceforge.net/

Jag följer projektet, och har använt den en del själv, vilket har fått
mig att inse att den version som fungerar "stabilt" inte är riktigt
bra. Den version där det händer intressanta saker är ganska instabil
utvecklingsmässigt eftersom det görs ganska stora ändringar. Det jag
vill se är en ny riktig release av en icke-utvecklingsversion, och då
blir det att vänta på 1.4. Om man tittar på "Browse Open Tasks" för
1.3 så ser man att det inte hänt så mycket egentligen, fast det är
ganska bra fart på utvecklarlistan.

Det har föreslagits wikisar i andra språk än PHP, vilket innebär att
det blir ännu svårare att integrera dem i koden, så jag vill helst ha
en skriven i PHP. Egentligen kanske man skulle slänga sig in i
projektet och koda den modul jag egentligen vill ha, dvs en vettig
autentiseringsfunktion.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/