Re: [Gnuheter-dev] WML

From: Jorgen Cederlof
Subject: Re: [Gnuheter-dev] WML
Date: Mon, 23 Sep 2002 21:33:23 +0200

On Mon, Sep 23, 2002 at 17:53:16 +0200, Magnus Ahltorp wrote:
> Jag gjorde ett litet perlhack som läser hem gnuheter och gör om det
> till WML.

Tufft.

> Jag använder jcexport, eftersom det var den jag hittade som gav
> minst utmatning.

Kul att någon mer har nytta av det.

> Man borde säkert göra det direkt som ett php-skript istället.

Gör gärna det. Jag hade planer på att göra samma sak förut, men jag
har inte gjort något på det. Har du redan designat sidorna i WML så
borde det inte vara så svårt att t.ex. skriva om jcexport.php till att
spotta ur sig WML-sidor.

Patrik, om WML ska fungera så är det nog ganska viktigt att man kan
sätta rätt MIME-typ.

    Jörgen