gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] WML

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] WML
Date: Mon, 23 Sep 2002 21:05:12 +0200

On Mon, 23 Sep 2002, Magnus Ahltorp wrote:

> Jag gjorde ett litet perlhack som läser hem gnuheter och gör om det
> till WML. Det är lite småäckligt, eftersom jag inte gör en formell
> parsning av det, utan bara gör en ad-hoc-parsning.
>
> Här är källkoden:
>
> http://www.nada.kth.se/~ahltorp/gnuheter.pl
>
> Jag använder jcexport, eftersom det var den jag hittade som gav minst
> utmatning. Man borde säkert göra det direkt som ett php-skript istället.

Jag kontrollerade inte koden sådär jättenoga nu när jag körde det, men
jag kör perl 5.8.0 här, och det gav varningar:

nixon$~>perl gnuheter.pl

<wml>
<card id="socko" title="Gnuheter">
sh: -c: line 1: unexpected EOF while looking for matching `''
sh: -c: line 2: syntax error: unexpected end of file
</card>
</wml>

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956