[Gnuheter-dev] Statistik.

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Statistik.
Date: Sat, 22 Jun 2002 16:37:56 +0200

Jag har arbetet en del på statistiken. Och jag tycker det är dags att testa
hur den fungerar.

Bifogade filer fungerar mot en ren opatchad version av Gnuheter.
Först ska db_statistik.sql köras för att skapa en tillfällig tabell att lagra
ny data i.
Sen ska en rad läggas in i counter.php:
include("counter_aron.php");

Sen är allt klart för test!

De filer jag har med är:
*counter_aron.php       // Ny räknare. Ersätter _inte_ den gmla.
*statistik.php          // Visar den nya statistiken. Ersätter _inte_ den gamla
stats.php. Bara för att undersöka hur bra counter_aron.php räknar.
Presenterar också vad aktuell läsare kategoriseras som.
*counter_lib.php                // Används av både counter_aron.php och
statistik.php
innehåller funktionerna valla($UA) som returner webbläsare för en given
UA-sträng och op_sys($UA) vilken returnerar OS-et.
*db_statistik.sql               // Innehåller SQL-kommandon för att sätta upp
en ny tabell
för den nya tillfälliga räknaren.

En rad måste alltså manuellt läggas in i counter.php.
OBS! Detta är bara en evaluering, och ersätter inte den ganla statistiken. Den
räknar parrallellt med den gamla. Eventuellt kan man annonsera att det går
att komma åt statistik.php för att se om ens egen läsare kategoriseras rätt.

Man kan ju även be läsarna om hjälp med tt bidra med ikoner för de webbläsare
som inte har några bilder än.

--
.Aron
"Sorry if I left out the letter 'A' in some words. My Keyboard is broken, and