www-tr-internal

Re: [www-tr-internal] Yeni Çeviri Düzenlemesi: Why GNU/Linux?

From: Ali Servet Dönmez
Subject: Re: [www-tr-internal] Yeni Çeviri Düzenlemesi: Why GNU/Linux?
Date: Wed, 10 Sep 2008 14:20:34 +0200

On Wed, 2008-09-10 at 15:10 +0300, Sönmez Kartal wrote:
> İngilizce özgün metinde bu hata sık sık yapılıyor, ancak sizin
>    çevirilerinizde de bazı kısımlarda bu hataları gördüm. Bir ölüm
>    kalım meselesi değil, ancak kişisel olarak benim çok takıldığım
>    birşey.  Elinizden geldiğince buna dikkat edeceğinizden hiç şüphem
>    yok.
>
> Eğer kişisel olarak takıldığınız bir şey ise başkalarının yaptığı şey
> sadece sizin için hata olmaz mı?  Ben noktalama işaretlerinden, virgül
> hariç, sonra çift boşluk bırakmanın metni daha okunabilir yaptığını
> düşünüyorum.

> [...]

Sn. Kartal,

kuralın kendisi Dünya'nın hiçbir yerindeki bilinçli baskıcılıkta yoktur,
bu bir kural olarak anlatılır, öğretilir ve özellikle altı tekrar tekrar
çizilir. Ben kişisel olarak bu kurala mutlaka uyulması gerektiğine
takılıyorum.

Baskıcılık sanatına alternatif fikirler ve kendi tarzınızı getirmek
istiyorsanız www.gnu.org bunun için uygun yer değil.

Genel kanı bu tür kural dışı boşluklar metnin okunurluluğunu arttıracağı
yerde azalttığı yönündedir. Kullanıdığınız yazı tipi özensiz ve
bilinçsizce hazırlanmış olduğundan dolayı okunurluluğunda sorunlar
yaşıyor olabilirsiniz.

Saygılarımla,
Ali Servet Dönmez

--