iva-dev

[Iva-dev] Re: iva kursus cd-le

From: Hans Põldoja
Subject: [Iva-dev] Re: iva kursus cd-le
Date: Sat, 5 Apr 2003 16:31:06 +0300 (EEST)

Tere!

See kursuste salvestamine CD'le on hea idee. Selle teostusvõimalusi
uurides katsetasin erinevate offline brauseritega IVA kursuse salvestamist
staatilisteks html-lehtedeks, kuid päris rahuldavate tulemusteni ei jõudnud.

Windowsi all proovisin järgmisi programme:
WebStripper 1.33
HTTrack Website Copier 3.23

WebStripperi puhul oli mul sama probleem - programm kippus liiga palju
materjali alla tõmbama. Ei leidnud selles programmis võimalust määrata, et
antud URL'ist kõrgemal paiknevatesse kataloogidesse ei mindaks.

HTTrack ei saanud kuidagi sisestatud kasutajanime ja parooli abil IVAga
ühendust. Samas paistis allalaadimise seadete konfigureerimine väga
detailne ja võimalusterohke. Tavaliste veebilehtede allalaadimiseks olen
seda programmi ise varem kasutanud ja julgen soovitada.

Üldiselt arvan, et arvestades IVA struktuuri ei saa sellised
windowsipõhised hiireklikkidega konfigureeritavad programmid meie
keskkonna allatõmbamisega hakkama ning õige oleks kasutada Unixi
programmi wget (saadaval ka windowsi jaoks).

Üks jutt wget ja zope kohta:
http://www.zope.org/Members/hdw/Tip/wget/

Kasutasin käsku:
wget -k -l 0 -m -nH -r --http-user=tudeng1 -http-passwd=tudeng1
http://iva.tpu.ee/IVA/IVA/courses/1

See programm suutis minu katsetuste põhjal suhteliselt õiged asjad alla
tõmmata, kuid probleemid tekkivad näiteks järgmistes kohtades:
- failidel puudub enamasti .html lõpp, mistõttu standardeid järgivad
veebibrauserid näitavad nende puhul lähtekoodi;
- URL'ide järel on query stringid, millest GET meetodiga saadakse kätte
muutujad. Näiteks kui webtopil on kaks memo saab mõlemaid vaadata failist
wt_view_memo, mille järel URL'is on query string, mis täpsustab, millist
memo näidata;
- UNIXi puhul on failinimes lubatud terve rida selliseid sümboleid, mida
Windowsi puhul ei tohi kasutada. Seetõttu ei saa salvestatud faile ilma
ümbernimetamata FTP-ga alla tõmmata;
- suhtelised ja absoluutsed aadressid lähevad segi, mistõttu paljud lingid
erinevate lehtede vahel ei tööta;
- kui kalender võimaldab piiramatut liikumist tuleviku ja mineviku suunas,
siis wget jääbki kaugete aastate kuude kalendreid salvestama.

Näide, kuidas wget on lehekülje alla laadinud (kustutan näite 3 päeva pärast):
http://www.tpu.ee/~hans/download/IVA/IVA/tootubade_leht

(Kustutasin käsitsi ära kõrgema taseme kataloogides olevad failid Plone
all. Kindlasti annab määrata wget-is sellised võtmed, et kõrgema taseme
objekte ei laetaks alla.)

Üldiselt ma arvan, et wget abil peaks olema võimalik ka IVA allalaadimine,
kuid see eeldab kindlasti täiendavaid skripte failide ümbernimetamiseks
jne ning ilmselt ka linkide esitusviisi (suhteline või absoluutne)
läbivaatamist/muutmist IVAs. Järgmise nädala lõpuks, kui esimene DD kursus
lõpetab ei saa seda küll kuidagi lubada, kuid hiljemaks tasuks selle
probleemi lahendusvõimaluste uurimine kavasse võtta.

Hans