www-tr-internal

Re: [www-tr-internal] Yeni Çeviri Düzenlemesi: Why GNU/Linux?

From: Ali Servet Dönmez
Subject: Re: [www-tr-internal] Yeni Çeviri Düzenlemesi: Why GNU/Linux?
Date: Wed, 10 Sep 2008 11:58:19 +0200

On Wed, 2008-09-10 at 12:40 +0300, Firat Ozgul wrote:
> Selamlar,
>
> - Copyright bilgilerini bilerek silmedim.

Çevirinizi CVS'ye işlediğinizde öncekinden farklı mesajlarla
karşılaştınız mı? Daha önce sizi uyarmaya çalıştığım gibi bu hata benim
siz kendinizdeki kopya üzerinde çalışırken CVS'ye daha yeni bir sürüm
yüklediğimden kaynaklandı diye düşünüyorum.

> - Translator's Credits bölümüne kendimi eklemiştim.

Evet, eklemişsiniz; ancak bunu HTML kurallarına uygun olarak
yapmalısınız. Bunun ne olduğunu biliyor musunuz?

> - emacs'ta 80 karakteri ayarlamayı denedim, ama olmadı...

Hmm... Size ilk mesajlarımda gönderdiğim _emacs dosyasını ev dizininize
".emacs" adıyla kaydettiniz mi?

> - "Özgür Yazılım Derneği" meselesini aslında ben de sizinle konuşmak
> istiyordum. Normalde "Foundation" kelimesi "Vakıf" anlamında
> kullanılıyor genellikle. Bunun dışında sayısal olarak internet
> üzerinde "Özgür Yazılım Vakfı" tabiri daha çok kullanılıyor. Ama eğer
> çeviri grubumuzun kararı "Dernek" demek ise, uyarım...

Aslında FSF para da işlettiği için "vakıf" olarak görülebilir, ancak ben
yine de Arapça kökenli olan "vakıf" sözcüğü yerine "dernek"i kullanmayı
tercih ediyorum. Sizin düşünceniz nedir bilmek isterim.

> - Noktalama işaretlerinden sonra zaten tek boşluk bırakıyordum. İki
> değil... Bu nasıl oldu anlamadım.

İngilizce özgün metinde bu hata sık sık yapılıyor, ancak sizin
çevirilerinizde de bazı kısımlarda bu hataları gördüm. Bir ölüm kalım
meselesi değil, ancak kişisel olarak benim çok takıldığım birşey.
Elinizden geldiğince buna dikkat edeceğinizden hiç şüphem yok.