Re: [www-pl-discuss] Otwarcie repozytorium GIT

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Otwarcie repozytorium GIT
Date: Thu, 21 Jan 2021 11:46:28 -0700

On Thu, Nov 12, 2020 at 12:54 AM Sylwester Zarębski <sylwek@isp.net.pl> wrote:

> Ja bym widział workflow w postaci:
>
> 1. Każdy tłumacz ma dostęp read/write do repozytorium.
> b) W opcji b może mieć dostęp tylko do odczytu.
>
> 2. Po przetłumaczeniu tłumacz wprowadza zmiany do swojej kopii repozytorium
> (commit) i wysyła do głównego repozytorium w Savannah (push) - stąd potrzeba
> dostępu do zapisu dla tłumacza.
> b) Alternatywnie można zamiast wysyłać (push) zmian do repozytorium, można
> wysyłać zmiany (changeset/patch) mailem, tak jak obecnie, do wprowadzenia w
> głównym repo. Wygodniejszy jest zwykły push.
>
> Do rozważenia:
> [...]

Tak, tego rodzaju obieg funkcjonuje w wielu aktywnych projektach. Nie
musimy trzymać więcej niż jednej gałęzi (oczywiście każdy tłumacz może
mieć swoją lokalną gałąź), bo "oficjalna" wersja tłumaczenia zawsze
jest w repozytorium www, do którego tylko ja mam dostęp.

Ja się waham dlatego, że od lat nie używamy naszego obecnego
repozytorium - nie widzę sensu wkładanie kilku godzin na migrację i
aktualizację dokumentacji. Jeśli myślisz, że choć jedna osoba stanie
się aktywna w wyniku przejścia z CVS na Git, to możemy się przerzucić.

Jako administrator grupy przed chwilą włączyłem wsparcie dla Git. Ta
strona opisuje jak można przenieść repozytoria:
https://savannah.nongnu.org/maintenance/UsingGit/

Daj znać gdy repo Git będzie "live". Trzeba będzie potem zaktualizować
dokumentację, oraz wyłączyć CVS.

Pozdrawiam,
Janek