Re: [www-pl-discuss] artykuł na PiratePad czeka na r ecenzję

From: Sylwester Zarębski
Subject: Re: [www-pl-discuss] artykuł na PiratePad czeka na r ecenzję
Date: Thu, 29 Sep 2011 19:28:30 +0200

28 września 2011, 20:23:14, Jan napisał(a):

> Witam,

> Przetłumaczyłem ostatnie kilka brakujących akapitów (Paweł z Janem W.
> przetłumaczyli większość) i artykuł czeka na recenzję:
> http://piratepad.net/oA0tk17hxe

> Powinien to być ktoś, kto nie jest mną, Pawłem, ani Janem... są tacy?
> Proszę dać znać gdy będzie przejrzane; umieściłbym na GNU.

Przejrzałem i zmieniłem kilka sformułowań, wyłapałem kilka literówek i
przecinków, jak również dopisałem się w nawiasach [] to co uważam wg mojego
zdania :).

> P.S. Poprzedni artykuł z PiratePad odbył 1. recenzje i został
> umieszczony. Przydałby się ktoś, kto nie czytał oryginału, aby
> przejrzał tłumaczenie pod kontem spójności, brzmienia itd.:
> http://www.gnu.org/philosophy/android-and-users-freedom.pl.html

> Najlepiej korekty np. mi wysłać na maila i wtedy od razu umieszczę.

Zamieszczam tutaj:

3 akapit:
komórkowych na który składa -> komórkowych, na który składa (przecinek)
i generalnie wiele miejsc gdzie jest 'który*' lub '(przyimek) których', gdzie
również powinien być przecinek przed 'który*' lub '(przyimek) który*'.

4 akapit od końca:
by budować telefonu z Androidem -> by zbudować telefon z Androidem

3 akapit od końca:
możliwości Androida, lub uczynić go -> możliwości Androida lub uczynić go (bez
przecinka)

Ostatni akapit:
Android jest dużym krokiem do przodu do etycznego
sugeruję:
Android jest dużym krokiem naprzód do etycznego

Ostatni akapit:
sporo pracy, a także pozostaje problem firmware.
sugeruję:
sporo pracy, poza tym pozostaje problem firmware.

Tyle, mam nadzieję, że się trochę przydałem :).

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski