Re: [www-pl-discuss] [gnu-ptt] Nazwa FSF po polsku - wielkie litery.

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] [gnu-ptt] Nazwa FSF po polsku - wielkie litery.
Date: Thu, 8 Sep 2011 10:06:15 -0600

2011/9/3 Paweł Różański <address@hidden>:

>  Dostałem odpowiedź. W znacznej mierze zgodną z moim podejściem, czyli grunt
> to przyjąć konwencję i się jej trzymać. Nazwy własne wielką. I przyjąłbym -
> w razie wątpliwości - kalkę z angielskiego. Przynajmniej będzie czytelnie,
> prosto i konsekwentnie, a jak się polonista z argumentami znajdzie, to
> pomyślimy. ;-)
> http://lists.szluug.org/pipermail/szluug/2011-September/002536.html

Dziękuję.

> Czyli:
> Fundacja Wolnego Oprogramowania (wielką, nazwa własna)
> Ruch Wolnego Oprogramowania lub ruch wolnego oprogramowania - (wielka/mała)
> zależy czy chodzi o ten formalny, bo też kojarzę, że było coś takiego, czy o
> ruch jako ludzi związanych z open source ogólnie.
> Projekt GNU (wielką, nazwa własna)
> Manifest GNU (wielką, nazwa własna)
> wolne oprogramowanie (małą)
> open source (małą)

Zrobiłem prosty "grep" na plikach w repozytorium i zmieniłem gdzie
widziałem. Moja metoda na pewno nie wychwyciła wszystkich permutacji.
Jeśli ktoś ma czas i chęci pobawić się "find"/"grep"/"msgcat" itd., to
może poszukać gdzie zmiany zostały pominięte.

> Proszę o uwagi, jeśli nie będzie, to proponuję wrzucić na wiki i wdrażać.

Ja nie mam uwag. Jeśli lingwiści nie krzyczą, widocznie tak może być.
Jeśli masz czas, to wrzuć to na wiki.

Pozdrawiam,
Janek