Re: [www-pl-discuss] dwie proponowane zmiany w metodzie t łumaczeń/aktua

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] dwie proponowane zmiany w metodzie t łumaczeń/aktualizacji
Date: Wed, 31 Aug 2011 10:02:13 -0600

2011/8/19 Marcin Wolak <address@hidden>:

> Co do pierwszego pomysłu: dobra idea, ale np. co się stanie, jak przez jakiś
> długi czas nie będzie się odzywał recenzent czy korektor? Za dużo osób nie
> mamy w grupie i myślę, że nie możemy sobie pozwolić na takie oczekiwanie
> (oczywiście gdyby taka sytuacja nastąpiła, ale to też trzeba wziąć pod
> uwagę).

Nie pomyślałem o tym. Według moich notatek, mamy tłumaczy 10
deklarujących się jako aktywnych. W ostatnich 2-3 miesiącach, tylko u
3-4 widać aktywność w postaci tłumaczeń/recenzji.

Artykuły obecnie czekają tygodniami na 2 recenzentów. W nowym systemie
byłby potrzebny tylko jeden ale, w miarę możliwości, byłby to
recenzent odpowiedni do grupy.

> Na pewno jakość tłumaczenia by się poprawiła, gdyby ktoś b. dobrze j. polski
> przejrzał dane tłumaczenia.

Oprócz wymyślenia struktury trzeba taką osobę znaleźć ;-).

Mnie chodziło o to, aby ktoś "świeżym okiem" przejrzał tłumaczenie
(już w html na stronie) bez patrzenia na oryginał. To już pomoże przy
wychwyceniu kalk językowych i najczęstszych błędów.

Pozdrawiam,
Janek