Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spacje.

From: Sylwester Zarębski
Subject: Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spacje.
Date: Thu, 2 Sep 2010 21:48:48 +0200

2 września 2010, 20:22:03, Paweł napisał(a):

> Skrypt w załączniku, opis w skrypcie. Lista z wiki - łatwo dopisać słowa
> samemu w pliku konfiguracyjnym. Nie uwzględnia obecności <pre> lub jej
> braku.
> Czyta ze STDIN, pisze na STDOUT. Użycie:
> cat plik.pl.po | perl insert_nbsp.pl
> Plik konfiguracyjny musi być obecny w katalogu bieżącym (można zmienić w
> skrypcie ścieżkę).
> Czekam na uwagi, zwł. czy choć cień sensowności działania jest
> (sprawdziłem na jakimś pliku pl.po i na oko nie wyglądało źle, ale nie
> przyglądałem się szczegółowo).

Przejrzałem, moje uwagi:
1. Przede wszystkim nie bierze pod uwagę struktury plików gettext.
Przykład:
"tłumaczenie z"
" czymś"
lub
"wyrazy i (ale nie tylko) litery"
jak również niepotrzebne zmiany w sekcjach innych niż tłumaczenie.
2. Co do tagów <pre> - warto by też uwzględniało.
3. Sens zamiany jest chyba tylko dla jednoliterowych
spójników/przyimków - odpowiednia stylistyka. Wystarczy uściślić
konfigurację.
4. Co dla windziarzy?

Nie chcę podcinać skrzydeł, ale sądzę, że potrzeba znacznie więcej.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski