Re: [gnu-pl] witam, pierwszy post

From: Artur Skura
Subject: Re: [gnu-pl] witam, pierwszy post
Date: Thu, 19 Jun 2003 14:37:18 +0200

On Thu, Jun 19, 2003 at 10:50:00AM +0200, migacz wrote:
> 1. czy nie zamieniam wladzy jednego tyranna na innego?

każdy odpowie inaczej - imvho w pewnym sensie tak.
O ile nie założysz, że koniecznie wszystko musisz zrobić
w linuksie, nie będziesz miał problemów.

> to czy u was znajde to wszystko, czego mi
> potrzeba - aplikacje: edytory, slowniki, sklad, rysunki
> wektrowe i bitmapy,
> post script, skrytpy, itd.

Nie, nie wszystko. Dużo, ale na pewno nie wszystko.

> 3. przeciez musiecie miec taaakie glowy, to dlaczego
> wszystko tlumczycie z
> ameryki, sami nie mozecie pisac tych tekstów np. o tym ze
> imperium
> kontratakuje, obowiazuje was jakas kanoniczna wersja?

Tak jest łatwiej.
Poza tym ludzie z jeszcze większymi głowami te teksty wymyślali.

Kanoniczna wersja... w pewnym sensie tak. Inaczej bylibyśmy
bezładnie rożłożeni jak polska prawica. Wiesz, każdy ma jakiś
swój zestaw ideałów. Ale trzymamy się części wspólnej, to najrozsądniejsze.

> 4. czytalem i czytalem, fakt, ze online, ale wsród tekstów
> znalazele tylko
> ideologie (nota bene, zwana filozofia) i takie temu podobne
> teksty o
> ideologicznych zalozeniach ruchu. a gdzie moge znalezc
> teksty, artykuly,
> porady jak sie przesiasc, jakich sie trzymac zastosowan.

Oj, szczerze mówiąc nie wiem.
Jeśli zapytasz np. na grupie dyskusyjnej pl.comp.os.linux,
to na pewno ktoś odpowie.

> np. adobe in design, daje ekstra mozliwosci przy uzyciu
> takiego prostego
> skryptu, czy musialbym z tego zrezygnowac?

W tej klasie jest jeden jedyny program, nazywa się Scribus, funkcjonalnością
odpowiada QuarkXpressowi 0.4beta, ale szybko i stale się rozwija.
Więc jeśli wszytsko pójdzie dobrze, za kilka lat będzie dobry wizualny
program do składu.
Na razie ludzie radzą sobie używając TeXa, ale aby się nim swobodnie
posługiwać trzeba uczyć się kilka miesięcy (jak masz dużo czasu to tygodni).
imvho warto, bo potem przydaje się do wielu rzeczy.

> wystarczy. mam nadzieje ze nie bylem zbyt obcesowy.licze tez
> na wasza
> wyrozumialosc.
> pozdro, migacz

Wyrozumiałość wyrozumiałością, ale gdzie te teksty, które obiecałeś
przetłumaczyć? ;)))

Tak czy inaczej -- ta grupa służy niestety tylko do celów wspomagania
współpracy między tłumaczami, nie ma na niej zbyt wielu osób, itd.
Wydaje mi się, że znacznie bardziej pomoże Ci wizyta na
http://www.linux.com.pl/forum/
na przykład, gdzie zauważyłem wielu przyzjaznych ludzi, którzy zamiast
wyśmiewać początkujących jak to się często linuksowcom zdarza, wyginają
się na wszytskie strony żeby tylko jakoś pomóc.

Tak czy inaczej podeślij jakieś tłumaczenie ;))

http://www.amnesty.org.pl