serbiangnome-lista

Re: [Serbiangnome-lista] Upotreba pisma na listi: kome *treba* latinica?

From: Страхиња Радић
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Upotreba pisma na listi: kome *treba* latinica?
Date: Mon, 22 Sep 2003 20:08:31 +0200

Дана 2003.09.22 15:02, Igor Nestorović је написао:
> Даље, преписка коју одржавам укључује људе из крајева у којима се не
> пише ћирилицом (да, има и таквих), а немам потребу да своје српство
> показујем и доказујем на овај начин. Зашто усложњавати? Опет, De
> gustibus non est disputandum.

        Лако је писати на енглеском, латиницом када имаш подешену ћирилицу,
тако да овде није ствар у некаквој немогућности да се пише било чим другим када
имаш подешену ћирилицу. На пример, пошто је мој хоби учење кинеског језика и
писма, на свом систему имам инсталиран и програм „xcin“, који ми омогућава да
уносим, нпр. и овакав текст: „你好!問候朋友的中國人民!“, а свакако (уз леви Alt+леви Shift
у Гному) могу да уносим и нешто као: „Hullo, dear English friends!“. Дакле,
проблем није у томе, већ у инертности и тврдоглавости да се прихвати наше
*једино* писмо. Уникод није усложњавање, већ упрошћавање, а кроз годину-две
биће и стандард који се највише користи.

> Da zakljucim, citam poruke kako kod da su napisane, a nastavicu da
> odgovaram kao do sada sto sam radio (u pravu si, mislio sam na ASCII).
> Osim ako ne bude reseno da sve poruke moraju da budu pisane cirilicom. A
> onda cu se druziti sa Keyboard Layout Switcher-om.

        Почни већ сада. Не схватам, како преводиш (уколико си преводио) Гном на
српски, или, немојмо ићи толико далеко, како *користиш* превод Гнома на српски
уколико немаш ћирилицу? Саветујем ти да почнеш од Данилове тастатуре Дунав, са
адресе:

        http://srpski.org/dunav

> Pozdrav svima sa liste, uz onu narodnu:"Boj ne bije svijetlo oruzje, vec
> srce u junaka." :)

        „А у руке Мандушића Вука,
         Бы ће свака пушка убоита! —“

        „Врїеме є да се окупимо!
         Врїеме є да што углавимо!
         Нашъ се поса' свуда проћукао,
         Кадъ опазе браћа некршћена,
         Не ће они ка' мы растезати. —“

        Поздрав,
        Страхиња

--
((((  +  )))) „Су чимъ ће те изаћ' предъ Милоша
((( IC|XC )))  И предъ друге Србске витезове,