gnunet-developers

Re: [GNUnet-developers] Duda sobre GNUnet

From: Milan Bouchet-Valat
Subject: Re: [GNUnet-developers] Duda sobre GNUnet
Date: Tue, 06 May 2008 22:21:38 +0200

I guess if he wrote in Spanish it is because he does not master
English. ;-) I'm going to try explaining what you said in Spanish.

Pienso que puedo traducir lo que el dijo en Espanol - perdoname para los
acentos y mi pobre vocabulario de informatica en Espanol!

Le mardi 06 mai 2008 à 18:47 +0100, Marcos Marado a écrit :
> Hi there,

> Estoy a responder en Ingles. Si no entiendes, por favor avisa.
> This message is replied in English, if you can't understand please tell me: I
> can read Spanish but can't write it... And most people in this mailing list
> probably don't know how to read (and how to reply) to your e-mail...

> GNUnet is a p2p framework. This means that you can (theoreticly at least)
> build any application to use GNUnet as a network layer. It also comes with an
> application that uses the framework: a file-sharing program.
GNUnet es un plataforma. Eso significa que puedes (en theoria por lo
menos) construir culquiera aplicacion para que utilise GNUnet como una
capa de red. Tambien propone una aplicacion que utiliza esta plataforma:
un programa para compartir archivos.

> Yes, GNUnet would fit.
Si GNUnet podria corresponder con eso.

> GNUnet can be seen as a plataform that can be used to write P2P applications,
> yes. Also - if you're comparing them - take notice that GNUnet enables you to
> make an application like the file sharing one that comes with it, that is
> anonymous and censorship-resistant.
Si, uno puede ver GNUnet como una plataforma que puede utilizar para escribir
aplicaciones de P2P. Tambien - si comparas con ellas - notes que GNUnet permite
construir aplicaciones que son anonimas y resistentes a la censura, como la de
comparte de archivos que esta distribuida con el.