Re: [Gnuheter-dev] statistik

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] statistik
Date: Mon, 3 Mar 2003 20:02:02 +0100

Jag kommer under våren att bygga om statistiken, den ska istället för
webbläsare kolla efter renderare (Gecko, KHTML, MSIE, Opera, Links, Lynx,
...).

Orsaken till att Safari inte upptäcks rätt är för att den utger sig för att
vara "like Gecko" samtidigt som den inte utger sig för att vara KHTML eller
Opera. När jag bygger om är detta en sak jag kommer se till att det fungerar
korrekt med.

Tack i alla fall för responsen på statistiken, alla intryck jag får är
värdefulla för nästa generations gnuheterstats.

Fram tills den nya statistiken är klar så kommer inte jag (fritt fram för
andra) att lägga till klassificering på Chimera, Safari och det otal
Gecko-baserade halvfärdiga (alltså inte Galeon, den är ju bra) GTK-läsare som
finns (jag har hittat fyra, hur många finns det egentligen?).

--
.Aron