[Gnuheter-dev] dagböckerna

From: Patrik Wallstrom
Subject: [Gnuheter-dev] dagböckerna
Date: Wed, 26 Feb 2003 22:22:46 +0100

Jag har precis commitat RSS-feed för dagböckerna. Insåg precis att jag
använde "fel" konfiguration för dessa, kör den vanliga $gconf['rss']
för detta.

Problematiken är nämligen denna. På den generella dagbooksfeeden finns
alla användare med, och då borde feeden heta "Dagboksinlägg från
Gnuheter", eller något åt det hållet. När man anger vilken användares
feed man vill läsa (GET: op=rss&user=pawal) så vill man förmodligen
kunna döpa feeden själv, samt skriva en beskrivning. Problemet
fortsätter när man vill på blogvis submitta sin feed till olika
blog-servrar som till exempel blogs.unmade.com eller någon annan. Då
vill användaren kunna skriva vilka servrar man vill pinga. (Är osäker
på att jag fått terminologin rätt.) Alltså borde man klura ut något
sätt att låta användaren stoppa en massa saker i sin
"blogkonfiguration".

Är det någon som har några ideer kring detta, eller är bloggning helt
ointressant?

Vidare är det ju även intressant att kunna se en användares äldre
inlägg, hur gör vi det snyggast?

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/