[Gnuheter-dev] Kommentarräkanren

From: Martin Juhlin
Subject: [Gnuheter-dev] Kommentarräkanren
Date: Sun, 15 Dec 2002 15:04:19 +0100

Hej

Jag tittade igenom koden lite och tänkte se varför vissa nyheter har mycket
fler kommentarer registrerade än vad det finns kommenterar. Jag tror jag
har en teori om varför.  I filen pollcomments.php finns funktionen
CreateTopic och precis i slutet kan man se följande rad :

mysql_query("UPDATE stories SET comments=comments+1 WHERE sid='$sid'");

Den raden borde väl inte vara där? I mina ögon räknar den upp en valfri
nyhetskommentarräknare ett steg när den egentligen borde räkna upp antalet
kommenterar på en undersökning istället. Fast en undersökning har ju inte
kommentarräknare. Någon som håller med mig?

MvH
        Martin