[Gnuheter-dev] Statistikfunderingar

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Statistikfunderingar
Date: Tue, 3 Dec 2002 22:49:14 +0100

Jag har på FS fått fler träffar från IE än från Windows.
Visserligen kan en del komma från Macar, men jag gissar att det finns någon
version av MSIE som inte uppger Windows.

Är det OK att anta att en MSIE är Windows, om den inte identifierar sig som
Mac?
Orsaken att jag frågar är att jag har för mig att MS släppt IE för två
plattformar till, bland annat någon version för Solaris.

Tänker titta över statistikkoden lite under kommande helg, det blir rätt
mycket fel för den tycker jag.

MSIE: 37.96 % (1756)
Konqueror: 26.4 % (1221)
Oknda webblsare: 14.61 % (676)