Re: [Gnuheter-dev] Särskrivning

From: Ulf Harnhammar
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Särskrivning
Date: Sun, 24 Nov 2002 19:01:09 +0100 (CET)

On Sun, 24 Nov 2002, Aron Boström wrote:

> -Jag vet inte om det är fixat i CVS, men jag har fått kommentarer på att
> dagboken inte tycker om radbrytningar och blankrader.

Dagboken fungerar ju som posttypen HTML-formatterad, d v s att man måste
skriva <br> eller <p> för att byta rad. I kommentarerna är däremot Vanlig
Text förinställt, och den posttypen byter rad när man gör det i texten.

På tal om posttyper, har någon kollat på posttypen Källkod som jag
committade? Den är tänkt att ersätta Extrans (eller eventuellt existera
bredvid Extrans, om någon kommer på varför), i och med att den visar upp
exakt det man skriver in. Det är bra för att posta PHP, HTML, XML,
configfiler av olika slag, och andra dokument med konstiga tecken (Perl!).

// Ulf