gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Gnuheterbarn?

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Gnuheterbarn?
Date: Thu, 21 Nov 2002 19:46:50 +0100

Hej alla utvecklare och redaktörer hos Gnuheter!

Jag har två saker att framföra.

2: Jag kommer slänga in en del ändringar nu i CVS som jag har liggande i mitt
lokala träd. Bland annat borttagandet av pollcomments.php.
Det innebär dock att någon måste illa kvickt lyckas göra att
konverteringsskript, jag kommer hjälpa till med spec-ar man har själv
misslyckats med denna uppgiften.

1: Jag kommer starta en webbtidning tillsammans med några andra, som kommer
att bygga vidare på Gnuheters kodbas. Alla ändringar jag gör för den kommer
jag att erbjuda och porta till Gnuheter. Tidningen har helt annan målgrupp
och en helt annan nyhetsrapportering. Självklar kommer koden fortfarande att
vara GPL-ad, något projekt på Savannah komemr dock inte initialt att sättas
upp. Samtidigt erbjuder jag Gnuheter en bannerannons gratis för att tacka för
den underbara motorn som ni skapat. :-)

När jag ändå håller på kan jag ta en tredje punkt också:
3. Jag planerar att koda ihop följande funktioner till Gnuheter, vilka är
önskvärda?
a) Reggade användare får svar på mail när de fått svar i kommentererna.
b) Möjlighet att föra [OT]-debatter i personliga gästböcker.
c) Möjlighet att kommentera länkar i länkdatabasen/kalendern.
d) Möjlighet till fleralternativsomröstningar, samt ett smartare "rullande
omröstningssystem".
e) Möjlighet att kunna se sin signatur redan i user.php
f) Buggfixar i signaturen.
g) Sära på GUI-kod och annan kod.
h) Vidareutveckling av (g), förbättringar i temakoden.
i) Nytt utseende på röstedialogen.
j) Buggfixar i röstnigen.

Med kofeinförstärkta hälsningar
--
.Aron
"Alldeles för skäggig inför programmeringstentan".