Re: [Gnuheter-dev] Amazon-bok-wordlink

From: Lars-Erik Stenholm
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Amazon-bok-wordlink
Date: Sat, 9 Nov 2002 21:56:36 +0100 (CET)

Dåså.

Vi kan ju skapa en generisk wordlink som heter typ "lit"(teratur)
eller "bok" och tills vidare köra med dotcom-zombien bokus.

"http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?FAST= WORD "
(det går att speca sökningen tajtare med attributet
FAST_VALUE som kan anta AUTHOR,ISBN,TITLE,ALL).

Eller, är det någon som vet ett bättre ställe på nätet för
litteratursökning? Kollade stadsbibliotekets (Stockholm) och
den var ju (minst sagt) inte vidare värst bra.

Förresten Patrik, du skulle ju kunna lägga ut en poll och fråga
användarna, typ "Är affiliatearrangemang med t.ex. amazon OK på
Gnuheter?".

//Lasse

On Sat, 9 Nov 2002, Patrik Wallstrom wrote:

> Jag är väldigt kluven. Det är ju väldigt politiskt inkorrekt att göra
> det i en GNU-församling. Samtidigt pratade jag för några veckor sedan
> om detta med Alan Cox, och han har Amazon-funktioner i sin Portaloo
> som fortfarande genererar Amazon-poäng åt honom, och han verkade
> nöjd. Jag tror vi avvaktar lite. :)  Finns det inga andra, typ Barnes
> & Noble, som har nåt liknande?

Athega AB                   Tel: +46 (0)8 545 13330
Hantverkargatan 21          Fax: +46 (0)8 545 13338
112 21 Stockholm, Sweden    http://www.athega.se/