Re: [Gnuheter-dev] members länklös

From: Ulf Harnhammar
Subject: Re: [Gnuheter-dev] members länklös
Date: Sat, 9 Nov 2002 07:54:15 +0100 (CET)

On Wed, 6 Nov 2002, Lars-Erik Stenholm wrote:

> Kul Aron att du tagit tag i comments-merge! Jag hade också börjat på det
> men inte kommit speciellt långt. Pallar du att lägga till comments för
> dagboken också, som det yttersta testet för "nya" comments (eller det
> kanske du redan gjort)? Jag såg förresten på slashdot att man i deras
> dagbok kan välja om folk skall kunna kommentera ett dagboksinlägg, det
> kan ju också vara en bra grej att lägga till?

Kuro5hin har ju omröstningar för nyhetsinlägg och dagboksinlägg, om man
vill (om man skriver dagbok om Lou Reed kan folk få rösta på om
VU-skivorna, tidig Reed med knark eller sen Reed utan knark är bäst..),
fast det kanske är lite overkill.

> Ulf, skall vi kolla på något smidigare sätt att kombinera wordlinks() och
> spelling() mfl, nya.. Typ en postparser(text) som delegerar allt som skall
> processas i inmatad text?

Ja, det kunde nog vara något. Det finns ju en hel del saker i koden som
kan generaliseras, från små saker som att skriva ut en dropdownbox där ett
visst val ska vara förvalt till större saker som det här. Mycket likartad
kod på flera ställen.

// Ulf