gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Pollcomments+comments=sant

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Pollcomments+comments=sant
Date: Mon, 4 Nov 2002 22:45:18 +0100

On Mon, 04 Nov 2002, Aron Boström wrote:

> Så har det nu påbörjats!

Oj!

Tur att det finns folk som har tiv över.

> Jag tänkte bara meddela att jag har påbörjat att slå ihop pollcomments och
> comments.
> Jag har hittills fått pollcomments.php att framgångsrikt använda
> comments-tabellen.
> Mainfile.php och pollBooth.php mår även bra med de nya förädnringarna.
>
> Vad jag har kvar:
> -Få comments att använda den lätt modifierade comments-tabellen.
> -jcexport.php, och en del andra sidor måste ses över. (search.php, top.php,
> stats.php, ...)

Sökfunktionen blir ju bara lyxigare, jag ser inte direkt några krav på
att särskilja - vid sökningen - på kommentarer i olika kategorier. Det
räcker väl om "kategorin" (blir det rätt terminologi?) på kommentaren
visas på resultatsidan. För övrigt, search.php är också ett härke, den
koden går att göra mycket snyggare. Nästan ett projekt i sig.

> -skippa pollcomments.php och få den nya comments.php att enkelt kunna avgöra
> vilken sorts kommentar det är och görta rätt.
> -Skapa migreringsscript.

Det sista är väl det lämpligaste.

Vi borde nog kanske tagga koden i CVS innan allt det här händer och
skapa en release. Sen gör vi migreringsscript för den nya versionen.

> Jag beräknar att jag är klar vid torsdag kväll. Kommer att lägga in
> en väldigt massa i CVS då. :-)

Vad säger ni andra om en kodrelease? Kanske kan göra koden lite mer
attraktiv också.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/