gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Vidareutveckling.

From: Lars-Erik Stenholm
Subject: [Gnuheter-dev] Vidareutveckling.
Date: 01 Sep 2002 01:32:26 +0200

Hej igen!

Hur är det nu med kommentarer på dagboken. Jag tycker själv att det
skulle vara en toppenfunktion. Är det någon som jobbar på en sådan
funktion nu ?

Borde man för övrigt inte passa på att slå ihop alla
kommentar/submit-funktioner med en gång?  (Dvs ett
par funktioner som stödjer allt: preview, submit, speling, anonym
etc.etc)

Framförallt för att slippa ändra på fyra++ ställen om man vill ha fler
filter ala' [susning:ord], stavningen mm.

Jag inser att det inte är helt lätt men det skulle nog kunna
vara värt mödan (ur flera aspekter).

En annan sak, som tangerar detta, susningpatchen skulle kanske kunna
göras lite mer generisk? Dvs. att man in konfigurationen skulle kunna
sätta upp andra referenssiter ala susning (jag kallar de helt
ovetenskapligt för wordlinks).

Exempel.

[susning:ÄVKY] [dict:fork] [everything2:slime mold]

I konfigurationen skulle man kunna ha (typ):

wordlink[susning][desc] = "Susning";
wordlink[susning][url] = "http://www.susning.nu/?_WORD_";;

wordlink[dict][desc] = "Websters ordlista";
wordlink[dict][url]="http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=_WORD_";;

wordlink[everything2][desc] = "Everything2";
wordlink[everything2][url] =
"http://www.everything2.org/index.pl?node=_WORD_";;

Jag inser att jag antagligen hade kunnat skriva koden snabbare än det
tog  mig att formulera detta exempel ;-) Men, eftersom Ulf är ansvarig
för susningpatchen så är det naturligare att han tar det. :-)

Vi hörs!

//Lasse