Re: [Gnuheter-dev] translate()

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] translate()
Date: Sun, 4 Aug 2002 23:39:59 +0200

On Sun, 04 Aug 2002, Jorgen Viksell wrote:

> Jag har gjort en patch för att ta bort alla överflödiga includes, typ:
> if (!isset($config)) include("config.php");
>
> http://w1.211.telia.com/~u21114235/patch-gnuheter-config
>
> En bra början kanske... :-)

Hmm, kanske. Men om man ser till t ex patchen på comments.php så
glömmer du att comments.php includas från t ex article.php också.

Och om man tar mainfile.php och funktionen check_html så har du glömt
att en del av variablerna i den funktionen kommer från config.php, och
bör göras globala i inledningen.

Har du testat patchen att det funkar?

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-709580442