gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] stats.php

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] stats.php
Date: Sun, 9 Jun 2002 20:38:05 +0200

Jag har en alpha-patch klar för statistiken på Gnuheter.

Den ska kategorisera läsare:
Konqueror, Galeon, Mozilla, NS4-, NS6+, MSIE, K-Meleon, OmniWeb, Dillo, Links,
Lynx, w3m, Wget, Emacs/W3, Opera, Validator, Sökmotor (bots), Övriga.

Och OS:
Mac, Mac OS X, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Tru64 Unix, HP-UX, QNX, AtheOS,
Amiga, Atari, Linux, Windows, SunOS, Irix, BeOS, OS/2, AIX, Övriga.

När den ska visa statistiken dock så fattas bilder för:
Galeon, Mozilla, NS4-, K-Meleon, OmniWeb, Dillo, Mosaic, w3m, Emacs/W3, Wget,
W3C Validator, Mac OS X, (*BSD), Amiga, Atari, AtheOS, QNX, HP-UX, Tru64 Unix

En annan sak är att statistiken måste nollställas, och då är frågan om man ska
nollställa totala antalöet träffar, eller visa både totala genom tiderna och
totala sedan nollställningen?

Sen har jag inte verifierat att statistiken verkligen blir rätt heller. Den
behövs testats en del.

--
.Aron