emacs-orgmode

Re: [O] Exporting to FreeMind - opened in FreeMind failed

From: Csanyi Pal
Subject: Re: [O] Exporting to FreeMind - opened in FreeMind failed
Date: Tue, 10 Jul 2012 18:52:45 +0200

Manish <address@hidden> writes:

> I tried exporting to Freemind with your file and I also got the same
> error while I can export my other files.  There's definitely something
> funny going on with your file (perhaps encoding related?)

> Can you now export your original (that was attached in previous emails)
> file also now?

I can now export my original file also now.

I attach it here again:

*
[[file:///home/csanyipal/Emacs/Org-mode/Minden_tudas_ide_vezet__innen_talalhato_meg.org][Vissza
 a Mindentudáshoz C-c C-o]]
* Arduino
** Exhibition What you've made with Arduino.
http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?board=projects

** Uses Of Arduino

Arduino is a general purpose I/O board.

 - An example of input would be a temperature sensor,
 - an example of an output would be a relay.

In this example application, the Arduino could be programmed as
 - a computerised temperature controller.

This is but one application of the Arduino, others would include:
 - Robots,
 - Embedded Electronics,
 - Web Devices via Ethernet Shield, etc.

A range of completed projects can be found on the Arduino Forums here:
http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?board=projects

** Melyik Arduino készletet vegyem meg?
*** Fritzing Starter Kit / Arduino Uno
http://www.tinkersoup.de/product_info.php?products_id=363

*** STARTER KIT Get a Fritzing Starter Kit to start learning Arduino and
support Fritzing
http://fritzing.org/shop/starter-kit/

** PéldaProjektek Arduinoval
*** dallam_Melody_terv
**** A program magyarázata
***** A program fejléce
/* Dallam
     Ez a program piezoelektromos kristállyal dallamot játszik.
     Megfelelő gyakorisággal 5V (HIGH), majd 0V (LOW) feszültséget
     küld a piezoelektromos kristályra.
     A HIGH és a LOW érték váltakozása tulajdonképpen szögletes
     hullám:
       __    _____      ___    5V
     _|  |__|     |____|   |_  0V

     szün magas szün magas szün magas szün

     A négyszögletes hullám szöneteinek, magas, és alacsony részeinek
     időbeli hosszúsága meghatározható az Arduino lap
     beprogramozásával.

     A piezoelektromos kristály egy vékony, körlap alakú fémlemezre
     (membránra) van ragasztva, ezért a membrán a kristállyal együtt
     változtatja alakját:
     5V feszültségnél a membrán kidomborodik,
     0V feszültségnél pedig visszanyeri eredeti, sík alakját.

    Ha a membrán ezt az alakváltozást megfelelő gyakorisággal
    (rezgésszámmal) teszi, akkor a rezgésszámnak megfelelő
    magasságú hangot hoz létre.

    Az áramkör:
         - a piezo elem + (piros) kivezetése csatlakozik a digitális
           9-ik tűre,
         - a piezo elem  - (fekete) kivezetése le van földelve.

    http://arduino.cc/en/Tutorial/Melody

    Készítette: dátum ismeretlen,
    szerző ismeretlen.
    Magyarra fordította és átírta 2012. július 6-án
    Csányi Pál

     A zenei hang magasságát a következő matematikai képlet adja:

        magasIdeje = időszakasz / 2 = 1 / (2 x hangRezgésszáma)

        ahol a magasIdeje a négyszöghullám magas részének időbeli
        hossza.
        A különböző hangokat a következő táblázat írja le:

     hang    rezgésszám   időszakasz magasIdeje
        c       261 Hz       3830       1915
        d       294 Hz       3400       1700
        e       329 Hz       3038       1519
        f       349 Hz       2864       1432
        g       392 Hz       2550       1275
        a       440 Hz       2272       1136
        h       493 Hz       2028       1014
        C       523 Hz       1912        956

     Ez a példaprogram public domain szabadalom alatt áll.
*/
***** A program testének részei
****** Változók megadása
// a piezoelektromos kristály "hangszóró" a 9-ik
// digitális tűre van csatlakoztatva
int hangszoroTu = 9;

// a hangjegyek száma a dallamban
int ahangjegyekszama = 28;

// a dallam egy sorozatban vannak megadva
// a betűk a hangjegyeket, a végén a szóköz szünetet jelent
char hangjegysor[] = "cecegg cecegg Chagfa gfedcc ";

// az egymást követő hangok hossza egy sorozatban van megadva
int hanghossza[] = { 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1,
1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,1,2,1,4 };
int sebesseg = 300;

****** szolaHang függvény
// létrehozza a szolaHang függvényt, amely megszólaltatja a hangot
// a függvény két egész számú változót kér, melyek: hang és idotartam
// a hang változó a szolaHangjegyHangja függvényben kap értéket
// Itt rezegtetjük meg a membránt!
void szolaHang(int hang, int idotartam) {

  // alább egy ismétlődő rész következik:
  // tedd, míg i kisebb (időtartam x 1000L) értékénél
  // Mi az L? Válasz itt, az U & L formatters cím alatt:
  // http://arduino.cc/en/Reference/IntegerConstants
  // i értékét növeld minden lépésben a hang változó kétszeresével
  // i += hang * 2 jelentése: i = i + hang x 2
  for (long i = 0; i < idotartam * 1000L; i += hang * 2) {
    // 5 Voltot adunk a piezoelektromos kristálynak
    digitalWrite(hangszoroTu, HIGH);
    // legyen 5V a 'hang' értékének megfelelő időhosszig
    delayMicroseconds(hang);
    // 0 Voltot adunk a piezoelektromos kristálynak
    digitalWrite(hangszoroTu, LOW);
    // legyen 0V a 'hang' értékének megfelelő időhosszig
    delayMicroseconds(hang);
  }
}

****** szolaHangjegyHangja függvény
// létrehozza a szolaHangjegyHangja függvényt, amely
// kér egy betűjel (hangjegy), és egy egész számú (idotartam) változót,
// megadja a hangjegyek neveit és a nekik megfelelő hosszúságú időtartamot,
// ameddig majd kapják a szögletes hullám MAGAS értékét.
void szolaHangjegyHangja(char hangjegy, int idotartam) {
  char hangjegynevek[] = { 'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'a', 'h', 'C' };
  int hangok[] = { 1915, 1700, 1519, 1432, 1275, 1136, 1014, 956 };

  // lejátssza a hangjegy nevének megfelelő hangot
  for (int i = 0; i < 8; i++) {
    // ha a hangjegyeknevek sorozatból az egyik elem
    // megfelel a hangjegy változó pillanatnyi értékének
    if (hangjegynevek[i] == hangjegy) {
      // akkor hívja a szolaHang függvényt a következő változókkal
      // hangok és időtartam; itt a hangok[i] értéke
      // lesz a hang változó értéke a szolaHang függvény számára
      szolaHang(hangok[i], idotartam);
   }
  }
}

****** Beállítások
// a digitális 9-ik tű kimenetre van beállítva
void setup() {
  pinMode(hangszoroTu, OUTPUT);
}

****** Hurok rész
// ezt ismételgeti, míg le nem játszotta
// a dallam összes hangját
void loop() {
  // amíg az i változó értéke nem lesz 28, addig ismétli
  // a lenti parancsokat, vagyis lejátssza egyenként
  // a dallam hangjait
  for (int i = 0; i < ahangjegyekszama; i++) {
    // ha a hangjegysor eleme szóköz,
    if (hangjegysor[i] == ' ') {
      // akkor szünet lesz egy darabig
      delay(hanghossza[i] * sebesseg); // ez a szünet
    } else {
      // máskülönben megszólal egy hang a hangjegysorból
      // hívjuk a szolaHangjegyHangja függvényt, megadva neki a
      // a hangjegysor egyik elemét, a hang hosszát szorozva a sebességgel
      szolaHangjegyHangja(hangjegysor[i], hanghossza[i] * sebesseg);
    }

    // szünet a dallam hangjai között
    delay(sebesseg / 2);
  }
}

***** A program működése

I attach the exported Arduino.mm file too again:

--
Regards from Pal