Re: [elmo-users] :)

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] :)
Date: Thu, 16 Oct 2003 21:41:44 +0200

Szymon napisał:

> To co mi wysłałeś wygląda super :)

Cieszę się.  Może od razu wyjaśnię co i jak działa.  Każde okno
wczytuje swoje ustawienia (rozmiar, kolory, ramki itp) z pliku
konfiguracyjnego.  Jeśli chodzi o wykrywanie rogów (tzn miejsc, gdzie
zbiegają się ramki), to działa to w większości przypadków, ale nie we
wszystkich.

Jak widać na obrazku - niektóre okna mają belki u góry.  Belka zmienia
kolor w zależności od tego, czy ma focus, czy nie.  Oczywiście belki
można wyłączyć, a ich kolorystykę (w zależności od focusu) ustawić w
pliku konfiguracyjnym.

Bar ma zawsze ten sam kolor, ale oczywiście ustawiany w pliku
konfiguracyjnym.  Myślałem o wyłączaniu bara w oknie, w którym nie ma
focusu, ale to jeszcze nie jest zrobione.

Na razie między oknami można się przełączać przy pomocy taba, który
wywołuje funkcję przełączającą do następnego okna.  Mam też funkcję
przełączającą do poprzedniego okna.  Ale myślałem o tym, żeby hasha na
labelu zastąpić cyfrą.  Wtedy alt+cyfra przełącza do konkretnego
okna, ale to pieśń przyszłości.  Na razie nie mam keymapów z altem.

Mogliście też zauważyć, że u góry jest jeszcze jeden wiersz pusty.
Tam będzie napis "Elmo 0.8.3", a potem klawisze do helpa, wyjścia
itp.

Zwróćcie uwagę na belkę nad listą maili.  Tam są oczywiście opisy
kolumn.  Jeśli zmieni się format wyświetlania maila, automatycznie
zmienia się opis u góry.

Ponieważ plik konfiguracyjny obsługuje mechanizm "include", więc łatwo
będzie zrobić całe tematy.  Mam kilka gotowych.  Temat outlook np
wygląda tak, że okno z listą maili ma tylko kilka wierszy, a pod nim
jest treść listu.  Będzie też można zrobić temat mutt i inne.  To
jednak też jeszcze kwestia czasu.  Na razie korzystam ze starego elmo,
bo ono działa.