Re: [elmo-users] core i uwagi

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] core i uwagi
Date: Wed, 08 Oct 2003 14:37:02 +0200

Szymon napisał:

> -- prośba: proszę o możliwość korzystania a zewnętrzego czytacza maili.
>    (ponieważ czytacz elmowy jest do dupy(*)), ta prośba *nie* jest związana
>    z powyższym core.

Jestem w trakcie przepisywania wielu rzeczy od nowa, ale postaram się
pamiętać o udostępnieniu takiej możliwości.

>    -- jest zbyt ,,pretensjonalnie'' napisany, coż to jest mój punkt
>       widzenia i pewnie się mylę.

Wszysto zależy od tego jak rozumiesz słowo ,,pretensjonalnie''.

>    -- robisz rzeczy które wprowadzają zamieszanie i utrudniają
>       zrozumienie co się dzieje np:

Staram się pisać w miarę możliwości przejrzyście i czytelnie.  Widać
nie wystarczająco.

>       -- deklarujesz coś jako '*' a potem dajesz to na wejście funkcji
>          która oczekuje '**'

Nie przypuszczam, żebym popełnił tego typu błąd.  Napisałem kilka
kompilatorów i wiem jak należy się odwoływać do obszarów pamięci
adresowanych przez wskaźniki różnego poziomu.  Ale wszystko jest
możliwe: podaj lokalizację błędnego fragmentu kodu, żebym mógł go
poprawić.

>       -- rezerw. pamięć w jakiejś funkcji, wywołujesz z niej inną
>          funkcję gdzie coś zwalniasz pod jakimiś mało czytelnymi
>          warunkami, a potem w zwalniasz wszystko(w funkcji wywołującej).

Prześlij proszę lokalizację tego fragmentu kodu.  Jeśli jest
nieczytelny, to wymaga refaktoryzacji.

>          I taki lamer jak ja nie wie czy tam jest po prostu martwy kod,
>          czy nie.  Bo o ile ja się orientuję to zwalnianie dwa razy tego
>          samego to niedobrze ? (pamiętam że chodziło o regexpy,

Zwalnianie tego samego dwa razy jest karygodne i kończy się
segfaultem.

>          tak przy okazji dlaczego je tak cząsto stosujesz ?)

To takie przyzwyczajenie z emacs lispa.