ODP: Re: [elmo-users] drobiazgi

From: rzyjontko
Subject: ODP: Re: [elmo-users] drobiazgi
Date: Fri, 26 Sep 2003 19:09:26 +0200

Szymon napisał:

> Aha. Ja sobie tak pomyślałem że przecież program który korzysta z zew.
> bibliotek (w tym przyp. elmo) może popsuć dane z których one korzystają
> (pisząc do pamięci tam gdzie mu nie wolno). Czy to jest prawdopodobne?

Jeśli program spróbuje zapisać (albo nawet odczytać) dane z obszaru,
który do niego nie należy, to skończy się to core-dumpem.  Zwróć
uwagę na to, że biblioteka zwraca wskaźnik do obiektu okna, na którym
dopiero operują funkcje interfejsu elmo.  W ten sposób elmo ma
wskaźnik do okna zupełnie inny niż mc, albo ekg.  W przypadku ncurses
problemem jest sam ekran, do którego nie mogą mieć dostępu na raz dwie
aplikacje.  Ale to się nie zdarza w przypadku elmo.

> ps. `+1' ?

ps !