Re: [elmo-users] interfejs

From: Szymon
Subject: Re: [elmo-users] interfejs
Date: Wed, 24 Sep 2003 18:04:15 +0200

rzyjontko napisał:

> Tego się niestety spodziewałem.

Przykro mi,
dodam że idea okienka po lewej stonie spodobała mi się.

Akurat moje zdanie nie powinno się liczyć w kategoriach estetycznych,
mam słaby wzrok i dodatkowo kiepską percepcję -- dla mnie im mniej
interfejsu -- tym lepiej; weź jednak pod uwagę że ludzi przyciągają
właśnie wodotryski...

Weź pod uwagę że sporo ludzi używa 80x25(na uczelniach i w szkołach
widziałem głównie 14") i podbajerowany interfejs będzie im przeszkadzał
-- stąd propozycja wyboru interfejsu.  Ja często używam np. 128x48 (ekg)
i 100x37 (elmo|vim|emacs), więc spokojnie mógłbym podjąć próbę
polubienia nowego interfejsu.

Pojawia się tu, moim zdaniem, istotna kwestia:

Interfejs pomyślany dla trybu 160x64 (u mnie jest czytelny mam dobrą 19"
i matroksa) nie będzie się sprawdzał w np. 100x37. Elmo (i każdy inny
konsolowy mua) potrzebuje 2 -- nawet 3 interfejsuf.

Zgadzacie się ze mną?

> Jednym słowem jestem jedyną osobą, której podoba się to choćby w małym
> stopniu.

??? przecież na razie nikt poza mną i Krzysztofem się nie wypowiadał (no
chyba że znowu maile do mnie nie doszły)

> Zdaje się, że najlepiej by było, gdyby można było konfigurować każdy
> aspekt wyświetlania elmo.  Rozmiary i położenie okna, oraz istnienie
> ramek, kolorów itd.  Wtedy można by było dowolnie dobrać wygląd elmo.
> I zadowoleni byliby przyzwyczajeni do ascetycznego wyglądu (bo przecież
> dałbym Wam spreparowanego configa), a domyślny mógłby być troszkę
> bardziej zachęcający.

oczywiście, moja propozycja jest jednak taka żeby interfesjem zająć się
później, z drugiej strony jak akurat teraz masz wenę do dłubania w
interfejsie to czemu nie...

> Musicie bowiem wiedzieć, że ja jestem kompletnym artystycznym
> beztalenciem.  I objawia się to właściwie pod każdym względem, a dla
> Was najbardziej odczuwalne powinno być to, że interfejs jest "goły" i
> niewygodny.

Najwygodniejszy jest brak interfejsu, ja wciąż mieszam w skrzynkach z
konsoli, bo się tak przezwyczaiłem.

> Moje pierwsze odczucie po zobaczeniu tych screenshotów
> było "o kurczę, super, czemu od razu tak tego nie zrobiłem" (choć może
> to wynikać z faktu, że mnie się wszystko podoba).

fajnie masz, mi się mało co podoba.

> Wczoraj siedziałem sobie przy tym przez jakiś czas.  Zmniejszyłem
> okienko folderu, wyświetliłem box_selection z lewej strony, zrobiłem
> niebieską podziałkę, ograniczyłem obszar z góry (o 3 wiersze) i nadal
> wszystko było czytelne.  Nadal można było korzystać z programu.  Stąd
> mój zapał, zeby to zmienić.

To rób póki Ci się chce ;)

> Nie wiem jeszcze, jak to będzie wyglądać na terminalu 80x25, ale
> chciałbym kontynuować tę dyskusję.  Najlepiej by było, jakby każdy
> mógł mi napisać, jak sobie wyobraża stronę wizualną elmo.  Bo ja na
> prawdę nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać.

... no nie wiem, pomyślę ...

> Szczerze mówiąc wolałbym, aby ktoś to zrobił za mnie.  Tak, abym mógł
> się zająć implementacją kolejnych protokołów, lepszą obsługą MIME,
> SSLem, gpg itp.  Ale w tej chwili obecny interfejs mi najnormalniej w
> świecie zawadza.

a co takiego Ci tu zawadza ?

> I jestem gotowy oddzielić go od prawdziwego kodu, być
> może nawet usunąć większość plików.  Tylko że wtedy nie wiem nawet
> kiedy mógłbym się zająć prawdziwymi uspranieniami.

ja mogę poczekać...

pozdrawiam, szymon